lördag 8 mars 2014

Vanlig dag på Langhús Farm för mig

Kl. 8.10 väckning
Kl. 8.30 Tagit mig ut till stallet. Släpper ut alla hästar, mockar boxarna, fyller på med strö och hö, matar fåren och kaninerna. Tar in hästarna igen så dom får äta.
Ca.10.30 klar med stallet och går in och äter frukost själv. Sen har jag lite paus då jag slö surfar eller läser lite.
Runt 12-tiden brukar jag hitta på nått igen gå ut och rida hästarna, mysa med dem och borsta. Sen äter jag mellanmål i nått skede.
Kl. 17.30 går jag ut till hästarna igen och om dom inte är ute redan så får dom gå ut i hagarna. Sen samma sak som på morgon. Mocka, ströa, höa och mata dom andra djuren sedan får fölen alltid komma in. Dom andra hästarna får stanna ute någon timme om vädret är bra.
Ca kl.21 äter vi middag då dom är färdiga med kossorna.
Ca.23 tar jag natten igen

Största utmaningen här är att hålla sig vaken till middagsdags och dessutom inte vara alltför trött så jag inte orkar äta nått. ;) Jag har aldrig haft svårt för att anpassa mig så egentligen känns det inte allt för konstigt att äta så sent. Känns ganska skönt att inte ha en massa mat-tider att passa hela tiden för man hinner med så mycket mera under dagen då det är så flexibelt som det är. Tex idag så åt vi faktiskt "riktig mat" mitt på dagen runt kl.13 annars blir det främst smörgåsar, frukter och sånt.

Fina hästen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar