lördag 8 mars 2014

Lördags ridning

Idag red jag först stoet Summa (har kallat henne Skimma förr men fick hör jag hade fått namnet fel, osäker igen på stavningen av namnet men jag hennes namn betyder iaf summan av två tal). Första gången vi red ut själva och det gick jätte bra. Hon är super snäll och tar det lugnt. Jätte mjuk tölt och lätt i handen. Dom tror hon blir en perfekt familje och barn häst och jag kan inget annat än hålla med! :)

Summa och jag

Sen red jag för första gången valacken Burkni. Han är 6-7 nått och blir mest riden av 14-åringen i huset. Han är väldigt stark och full av energi och det märktes. Fantastiska gångarter trav, tölt och galopp. Super härlig att rida men ville dra iväg lite ibland. Har nu ridit tre helt olika hästar och det är så roligt att få pröva på och verkligen känna skillnaden på dem. När jag red Burken idag så kände jag för första gången hur jag faktiskt red gångarterna och inte bara åkte med och funderade gör jag rätt nu. När vi töltade så måste jag faktiskt rida fram och tänka på vad jag gjorde. Det var fantastiskt att känna och tror det är sånt som kommer på rutin, och rutin är någon som jag får här nu varje dag :)

Nu dags för kvällsmockningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar