tisdag 25 mars 2014

Ridning på iHorse

 Var och red till iHorse idag. Dom ligger bara 10 min med bil från down town Reykjavik. Jag tog bussen dit och det gick smidigt och bra! Trevliga ägare! 

 
 I stallet finns ett 20-tal hästar i olika åldrar och utbildning. Den mörka på bilden ska flytta till Finland vilken dag som helst :)

Tre stallhundar fanns på plats. Jag vet inte vad det är med hundar på Island, alla gillar mig. Kanske dom är ovanligt sociala eller så har min kontakt med hundar förändrats till det bättre med åren.

 Hästen var en 6-årig valack och en otroligt duktig häst som var väldigt känslig men rolig att rida. Det var första gången i mitt liv jag red i ett ridhus också. Roligt även det! :) Vilken lyx om man skulle ha tillgång till sånt! Det spöregnade på utsidan nämligen. Tanken var att vi skulle ha ridit ut men eftersom jag sagt att jag gärna rider bara lektion så gick det bra även såhär.

Jag red lektion för Thelma. Super duktig och trevlig instruktör. Lektionen gick jätte bra och jag rider bättre än jag tror själv. Hatar när självförtroendet sviktar då det kommer till hästar och ridning. Finns förstås en hel del att förbättra och tänka på i min ridning. Bla:
- Positionen på mina händer. Armbågarna där dom ska vara och rak linje till munnen.
- I lättsits ska hälarna följa med i hästens rörelse. Inte frysa fast i sidorna.
- Blicken framåt dit jag rider

Tränade på tölten (samlad/ökad) och att jobba med traven och tölten på volt. Försökte oss även på lite pass men eftersom han inte är tränad i pass ännu så lyckades det inte.

En mycket bra dag har jag haft trots regn hela dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar