lördag 1 mars 2014

Hur hamnade jag på Island?

Den frågan har många frågat mig och allt hände väldigt snabbt... Eller egentligen börjar det från maj 2013 då jag hittade Langhus farm via google och mejlade angående voluntärjobb. Min tanke var att åka iväg och jobba den sommaren/hösten för några veckor om jag fick möjlighet. Jag fick som svar att det inte passade just då men att möjligheten fanns.

I januari kom ett mejl från gården att nu fick jag komma om jag ville. Trots mycket på gång i mitt liv (som alltid) så såg jag mycket som pekade på att detta var en chans jag inte kunde tacka nej till. Det kunde inte ha varit en mera passande tid! Efter klartecken från jobbet var det bara att boka biljetten och packa väskan. Jag hade hela 10 dagar på mig att fixa allt klart inför resan!

Svåraste var ju förstås beslutet om Duna... Men situationen var som så redan före Island kom på tal att jag var tvungen att flytta henne och jag hade problem att välja omplacerings stall. Därför kändes det helt rätt att hon fick åka hem till sin "familj" och riktiga ägare. Hon finns kvar då jag kommer tillbaka :)

Jag har nu befunnit mig 2 dagar här och jag tror detta kommer bli en fantastisk månad då jag kommer att få lära mig massor!! Har redan lärt mig alla stall sysslor, hunnit ut på ridtur och bilat runt i området :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar