fredag 7 mars 2014

En vecka har gått

Har varit en vecka på Island nu. Denna vecka har varit väldigt mycket chill och jag har fått har tråkigt vilket händer väldigt sällan hemma så det har varit skönt! Dom har kollat på då jag jobbat lite med hästarna så dom vet vad jag går för så jag tror dom resterande två veckorna kommer att innebära mera häst-aktivitet om jag så vill :) Ska få provrida en tredje häst här och om vi funkar ihop kommer jag att få rida honom också. Det var en valack på 5 år med väldigt mycket "power" i sig säger de. Jag har sett honom blivit riden och har ser väldigt snäll och lugn ut. Spännande!

Langhus ligger alltså mitt ute i ingenting så det finns inte så mycket annat här än hästarna att sysselsätta sig med. Det är ca 1 h bilväg till Saudarkrokur (närmaste "stad"9 som är ett service samhälle där det bor dryga 2500 invånare. Jag var med dit igår och fick vara med i lite butiker och så. Skriver mera om det i ett annat inlägg! Nu ska jag ut :)

Fölen ute i hagen. Detta föl e min favorit. Hon är super social och minst i flocken eftersom hon föddes först i augusti. Hon och hennes mamma är sålda till Sverige och ska flytta dit sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar