lördag 15 mars 2014

Vädret

Denna vecka har det verkligen inte varit något väder att hänga i julgranen. Varannan dag svin hård blåst varvat med nederbörd och mulet. Idag var det helt ok då jag begav mig ut på ridtur. Då vi vände så upptäckte jag plötsligt hur det började blåsa... Och inte bara lite heller utan jag höll nästan på att ramla av hästen. Från vindstilla till storm i princip på två röda.

Har annars blivit riktigt roligt att rida äldsta hästen i stallet (11-åringen). Första gångerna jag red så var han väldigt spänd och fanns i princip bara broms och gas. Nu har jag försökt rida lite lösgörande övningar med honom och jag tycker det har gett resultat. Han lyssnar bättre och stressar inte i ökningarna. Han har tom börjat lyfta galoppen riktigt fint och lugnt allt som oftast. I början var det alltid rusa in i galoppen från nått pass-liknande-röra-benen-så-snabbt-jag-kan-trav. Roligt då man märker resultat! :)

 Glymur och jag töltar iväg i det vita. Vitt vitt vitt överallt. Såg inte heller topparna på bergen här runt.

 Skylten vid vägen som pekar på att det faktiskt finns något samhälle här också. 

 Försökte mig på selfie med ett översocialt energiknippe... Gick ju som ni ser sådär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar