torsdag 6 mars 2014

Dagens ridtur på Glymur

Red ut en sväng idag. Glymur tyckte det var roligt att komma ut och han är otroligt lätt att rida men han är i dålig form och väldigt stel. Ska fokusera på lösgörande övningar närmaste tiden. Han töltar också men väljer nästan hellre traven.. Vilket säkert beror på att han är så stel. Sen tror jag att vi ridit lite pass också. Ibland då jag lyft galopp har han haft några "roliga steg" för sig som jag inte riktigt vetat vad är så gissar att det är pass steg. ;) Fattar inte att en häst kan röra på benen så snabbt!

 Det var sol från morgonen men hann bli mulet till min ridtur.

 Fick inte med på bild så bra men detta var en låååång sluttning och nere i dalen fanns några gårdar, en med hästar. Väldigt fint!


 "Hemåt" - gården jag bor på ligger ca 1 km från havet. Här är jag ca 4 km från kusten.

Glymur en snäll och duktig gentleman :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar