söndag 23 mars 2014

Reykjavik söndag i bilder

 
Stor orgel inne i kyrkan som finns i down town.

 Inne i domkyrkan

 Nere vid hamnen

 Blåsig och kallt

Harpa, konsert och musik hall

 Mysiga Reykjavik

 Korvkiosk

 Bilväg

 Perlan - Kafé/Restaurang med panorama vy över staden. Byggd på varmvatten tankar.

 Utsikt från Perlan

 Inne i Perlan

 Fontän inne i Perlan

 Kyrkan uppe på kullen mitt i stan

 Konstaterade att Island är mitt nya favorit resemål. London har tidigare varit det men Reykjavik är ett som ett "miniatyr London" och sen med all otroligt vackra natur och hästar så tar ju Island hem alla priser i favoritresemåls-kategorin.

Efter 1 ½ dag i staden är detta mina intryck:
- En stad med mycket unga kreativa människor
- Mycket konst och unika designers
- Trevliga människor
- Finns massor av barer, kaféer och restauranger
- För en turist finns det massor med aktiviteter och tourer

Avslutade min dag med sushi på Sushibarinn i down town. Restaurangen är bara typ ett hål i väggen dvs främst för take away. Jag åt där, otroligt gott! Bra priser också ~13 euro för min måltid. Fick där i hörnet även smaka på valkött. Kände ej så mycket smak men illa smakade det inte iaf. Såg att dom hade häst sushi på menyn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar