tisdag 10 maj 2016

Uppdatering!

 Förra veckan drog förbi i ett huj och jag gjorde ett par blogg inlägg med mobilen men dom blev aldrig uppladdade så här kommer en snabb resumé av förra veckan:

 Hagbygge! Nu är vinter/permanenta hagen klar på Hålobroback där jag och mina hästar kommer att bo i vårt liv framöver. Hagen är byggt med monster stolpar och tredubbla band och personligen tyckte jag det blev en riktigt mysig hage. 

 Hagen gränsar till en liten vattenpöl. Hästarna flyttar hit i slutet av maj så snart :)


 Min lilla bebis har blivit kastrerad! Han skötte sig exemplariskt! Stod som ett ljus innan han fick lugnande. Kommer bli super intressant att få utvecklas med honom. Han har verkligen fått sin pappas fantastiska lynne och med två lätt ridna föräldrar som går klockrent i alla gångarter så kan ju inte gångarterna bli fel heller :)

Gullet mitt sover. Han får flytta hem till sin familj igen i juni och jag tror faktiskt han ser fram emot det trots att han nu går med en flock på 10 andra islandshästar i olika åldrar.

Transportrenoveringen går framåt. Idag har jag målat insidan. Golvet är på kommande... Som vanligt inom byggbranschen blev det fördröjning av leveransen.......


Linsen på min telefonkamera är sprucken därefter strecken på alla bilder jag tar med telefonen :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar