tisdag 10 maj 2016

Tur med handhäst

Förra veckan skulle jag ta med Varppu som handhäst då jag var och red Dúna. Tänkte att Varppu säkert springer löst med oss eftersom hon är en "följare", men så fel jag hade. Genom skogen gick det bra men så fort vi kom ut på bilskogsvägen så lade hon svansen i vädret och sprang hemåt. Jag ropade och red vidare men hon kom inte. Vände om och hon hade stannat men kom inte med oss. Kunde rida fram till henne och ta fast henne utan att hon sprang vidare som tur var.Inkallning är något som borde tränas där ;)

 Vägra komma ut på tur!

När hon var fastknäppt gick hon super fint bredvid. Vi travade och skrittade och Varppu lyssnade så bra på mig då hon satt fast. Red även Dúna i halsring, hade tränset på som säkerhet men behövdes inte användas. Är så sjukt roligt att kunna öka hastighet och stanna med hjälp av vikt och röst hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar