torsdag 19 maj 2016

Sadelgjord 40 cm

Dúna har gått ner i vikt och skulle verkligen behöva en 40 cm sadelgjord. Jag har den billiga från hööks men hon gillar den inte alls. Den är stum (Dúna vill ha resår i sina gjordar) och dålig passform. Jag har två 45 cm och den ena märks tydligt att är Dúnas favorit. Tyvärr har jag ingen aning om märke på den eftersom jag köpte den i andra hand, annars skulle jag genast skaffa en likadan.

Denna ELT Eric Le Tixerant skulle jag köpa genast om det fanns extra pengar över. Tyvärr finns det ju inte det så får titta runt mig för billigare alternativ... Hittas i varannan hästbutik!


Denna anatomiska gjord från Börjes påminner i passformen om den 45cm jag har som Dúna gillar. Denna ligger i mycket bättre prisklass för mig också så denna är en stark kandidat. Problemet är bara att gjorden finns att köpas på Börjes i Sverige men inte i Finland var jag bor..... :( Hittas här!
Detta är en modell jag även skulle kunna tänka mig skulle funka. Ser skönt ut :) Hittas på Emmishoppen: klicka här
Equitecs anatomiska sadelgjord är också en som jag tittat lite på. Tycker också att den ser väldigt bra ut! Inte för stor men ändå bred. Denna hittar ni bla från djurdesign.se här.
Har ni några tips på sköna 40 cm sadelgjordar med resår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar