tisdag 31 maj 2016

Hästflytt

 Igår red vi hästarna från Söderudden till Vallgrund dom nu ska bo på gården hos mig. Känns fantastiskt bra! Ritten blev 17 km och den tog 3 h och 10 min. Förra året red vi hela vägen genom skogen men pga regnet förra veckan är skogen översvämmad just nu därför valde vi den säkra (?) vägen på landsvägen. Ca 6 km var vi tvugna att rida på landsväg. Det är inte så mycket trafik på den vägen men hastigheten är 100 km i timmen. Kan säga att dom som saktade in kan jag räkna på en hand och två riktigt stora idioter kom förbi. Fastän vi vinkade med hand och spö ut mot vägen släppte de inte ens av gasen, personbil, paketbil och båtkärra dundrade förbi... Snälla hästar som inte reagerar på trafik men ifall en älg skulle ha stått i skogsbrynet är jag säker på att båda skulle ha hoppat till... Tacksam över att allt gick bra iaf!

Red Dúna bettlöst och på löstygel nästan hela vägen. Hon travade på bra trots att jag inte tror konditionen är på topp riktigt! Varppu säger aldrig nej till en trevlig ridtur så hon höll tempot och täten.

Hästarna denna morgon. Dúna känner sig så bekväm redan att hon ligger ner. Hon ligger varje dag och vilar på förmiddagarna :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar