tisdag 24 maj 2016

Mitt framtida stall

Det är stallprojekt på gång för fullt för mig... Det lär ta något år innan allt blir klart (ett stall blir aldrig klart ;) ) men en sak i taget. Älskar min duktiga händiga man som hjälper mig med detta! Här är lite bilder på hur allt ser ut idag...

 Detta kommer bli framtida stallet med två boxar, gjutet golv och uppbindningsplats.

 Tillfälliga sadelkammaren. Golvet är utrivet och väggarna är tvättade här... Detta utrymme har använts som häst/får/kanin stall tidigare.

På söndagkväll målade jag väggarna i "sadelkammaren". Bara att sätta in fönstret nu och ett nytt plankgolv. Sen är det bara att inreda och sen färdig att använda :)

 Detta gamla kostall ska användas som framtida sadelkammare. Jag vill ha en varm sadelkammare med rinnande vatten och det ska fixas här. Dörren går ut till stallet.

 Stallbyggnaden från utsidan. Lösdrift byggs i gula dörren längst bort. Sen kommer "tillfälliga sadelkammaren", sen stallet och sen den blivande varma sadelkammaren. På onsdag kommer grävmaskin och då kan det börja hända lite mer saker här. Tanken är att anlägga en grusgång här framför. Regntak och uppbindningsplats ska också grävas ner så det står stadigt.

 Den permanenta vinterhagen nr 1 är färdigbyggd. Vi väntar på grusbädd för lösdriften. Gruset borde komma i veckan.

 Möjlighet det vad som helst?! :) Vår jordvärme är nergrävd i åkern som inte är grön.

 Här kommer permanenta vinterhage nr2 slås upp.

En del av vår åkermark... Drömmer om paddock paradise och ridbana i framtiden :)

Blivande foderbord till hästarna som min pappa byggt.

1 kommentar: