torsdag 7 november 2013

Saker jag klarar mig bra utan men gärna skulle ha iaf!

Rött  biothane träns+tyglar
Duna passar super i rött så därför skulle det vara fräsigt med ett sånt träns. Tyvärr matchar ju inte mitt Lg bettlösa till detta men sjukt snyggt är det iaf! :)
Biothane är ett extremt slitstarkt och tåligt material som tål kyla och regn. Bara att torka av med en trasa om det är smutsigt dvs väldigt lätt skött. Nackdelen är att tex tyglarna inte går av om hästen sliter sig och fastnar någonstans...

Vitt skulle oxo funka bra :) Snyggt om man skulle vara på utställning.


Islandshäst stigbyglar med vita stenar.
Känns lite onödigt men rider man islandshäst så får man väl köra hela vägen... ;)


Läder grimma med bling bling.
Kan man lyxa till det så varför inte! 

En helt vanlig lädergrimma skulle inte vara dåligt att ha heller...


En snygg bekväm sadel som är utprovad för både hästen och mig.
Detta är något man måste ha förstås och jag har en billig sadel som passar hästen men lite för liten för mig... En vacker jag ska jag satsa på en sadel men den dagen är tyvärr inte idag.


Läderstövlar.
Skulle vilja ha ett par snygga läderridstövlar som passar mina vader!! Inte det lättaste att hitta. Inget jag behöver idag. Men kanske en dag har jag hittat det perfekta paret för mig! :)


Hönät
Passar inte under kategorin "saker jag klarar mig bra utan". Detta är något av dom bättre uppfinningarna! Önskar flera av dessa under bara slow feeding hönät till min hästhage nu i vinter. Övervägen du att skaffa såna åt dig häst, tveka ej. :)



Alla bilder är från min favorit hästbutik online, Emmishopen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar