fredag 8 november 2013

Natural Horsemanship

Duna och jag har gått i höst två NH kurser. Ni kan läsa om de kurserna på Annus blogg som förövrigt är en jätte intressant och inspirerande blogg att följa med. www.maestro.blogg.se



Jag lägger in NH övningar i princip varje dag med Duna. Någon liten flyttning med hjälp av energi här och där. Ber henne lyssna och vara uppmärksam på mig. I slutet av varje ridtur hoppar jag även av henne och har henne att gå fot med mig, stanna då jag stannar, springa då jag springer osv. Väldigt ofta har jag henne också lös då jag fixar henne inför ridning. Då ska hon stå stilla var jag ber henne stå och vänta då jag går och hämtar saker osv. Duktig tjej är hon. Vissa dagar är hon förstås extra nyfiken och vill följa med mig in i stallet ;) Sötis!

Foto av Annu /maestro.blogg.se

2 kommentarer: