lördag 16 november 2013

Barfota fossingar

Jag är för natrulig hovvård på hästen och skulle vilja läsa mera om hovar överlag. Tycker det har varit svårt att hitta några bra sidor på nätet men nu har jag hittat det jag letat efter. Vill tipsa på två sidor:

1. Naturlig hovvård iFokus - Ett forum där man kan fråga precis allt om hästens hovar. Förövrigt älskar jag att surfa runt på forumen på iFokus.se och läsa om allt möjligt som intresserar mig :)

2. Barfota för sundhet - Här finns allt man kan tänkas vilja veta om man vill ha sin häst barfota. Finns även massor med bilder av olika hovar. Super intressant sida!

Dunas overkade hov i somras. Tog aldrig efterbild tyvärr men alla fossingar blev jätte fina! :) Duna har väldigt bra hovkvalitet men det konstaterades lite svamp på alla fyra fossingar. Med hjälp av diskmedel och tea tree olja är idag är nästan allt borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar