onsdag 13 november 2013

Lastträning

Idag hade jag och Duna en riktigt bra dag. Jag kände hur hon litade på mig till 100% som ledare och allt vi hade fint samarbete i allt vi gjorde. Började med att lastträna eftersom sist vi använde transporten gick det ju inte alls att få in henne...

Jag borstade av henne lite och ledde sedan runt henne en stund för att kolla "så hon var med mig". Vi stannade backade, sprang lite och sånt. Gick även några gånger över rampen på tvären utan problem. Sen gick vi upp på rampen en gång och jag berömde och vi gick ner igen. Sen gick vi igen och denna gång in. Hon tvekade inte heller utan rakt in. Där fanns äpple i en hink. Sedan ut och in igen utan problem. Klappade om henne över hela kroppen och berömde. Duktig tjej! :) Vi gick sen en runda till och sen in i transporten igen. Hon stod även så att alla 4 ben var inne i transporten vilket hon i vanliga fall brukar ha lite svårt med. 

Kändes otroligt bra! Inte en enda diskussion uppstod och hon var kolugn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar