tisdag 28 juni 2016

Match Show i Malax 28.6

Med två hästtransporter och fyra hästar begav vi oss iväg på utställning idag.




Det visade sig bli en mycket lyckad dag för Dúna och mig idag! :) Domaren tyckte att Dúna var så fin i hullet och pälsen och hon var fint uppvisad! I islandshäst klassen var vi bara två deltagare och vi vann den klassen. Vi kom vidare tills Best In Show och det visade sig att vi vann där också!!! Jag blev så otroligt glad och jag kände hur stolt och fin Dúna kände sig! Hon gillade uppvisningen!


Hela kvällen skötte hon sig så bra och var så lugn och tålmodig. När det var dags för hemfärd tog det stop... Hon skulle inte hem och det var så många ögon som tittade att jag blev stressad och allt blev pannkaka. Jag hatar att "slåss" om vem som ger sig (dvs hon kommer in eftersom hon inte kan lämna dit) jag skulle så önska att hon kommer in på egen vilja som hon gör på hemma plan. Då hon börjar vägra tänker jag alltid på att göra utsidan till en obekväm plats att vara på så att hon hellre vill stå i transporten där maten och lugnet finns men det slutar oftast med att jag skickar ut tusen signaler åt Dúna så hon varken vet ut eller in. Så frustrerande då jag är medveten om problemet! Men nu har jag iaf varit i kontakt med en tränare så vi ska fixa det Dúna och jag tillsammans! Det positiva är att hon var mycket mycket lugnare i transporten nu än tidigare! Hon åt sin mat och var inte stressad eller irriterad utåt att stå där inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar