onsdag 1 juni 2016

Gonatt hästarna!

I nya regnskyddet har jag hängt upp trasmattor för att hålla det svalare där inne nu i sommar och hålla flugorna borta lite mer. Dúna förstod genast att detta bara är en bra sak och tog ingen stress alls över gardinen. Varppu däremot var väldigt väldigt skeptisk till denna vägg. Vi fick dra till sidan två för att göra en öppning så att hon skulle våga sig in och ut. Igår på kvällen släppte jag ner en matta och gjorde hålet mindre och Varppu vågade sig inte in. Dúna stod inne och skyddade sig mot myggen och försökte få Varppu att komma in men nej. Slutade med att jag gick ut och öppnade upp större hål igen. Idag har hon dock lärt sig att man kan gå genom trots mindre glugg. :)

Bilder från igår:
 -Nej vänta vart försvann du KOM UT!

 -Hallo! Var är du?

 Dúna lägger ut mulen: -Titta bara föra åt sidan och kom in.
Varppu: -Jag tror inte på dig...

  -Kom igen fegis! Lätt som en plätt!

Duna: -Jag håller åt sidan och du kommer in.
Varppu: -Nej aldrig i livet!! Dom mattorna bits ju!!

Riktigt underhållande att titta på Dúnas försök att få in Varppu igår men som sagt idag hade hon accepterat mattorna mera och konstaterat att dom inte är så farliga trotsallt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar