onsdag 22 juni 2016

"Det står lösa hästar här utanför"

Dom orden fick mig att flyga upp ur sängen denna morgon då en man från byn var och knackade på dörren. Jovisst låg en kortsida på nyaste grönhagen vi hade öppnat upp åt dem. Som tur var gick dom på grannåkern vilken även är vår så ingen större skadad skedd. Elbandet var med draget en bra bit i hagen men jag hittade inga synliga spår på någon av hästarna. Dúna skämdes som en hund hon visste att dom var på fel plats och jag tror inte hon har orsakat rymningen. Annat är det med Piff och Puff... Jag vet även att vi har rådjur som springer här. Dom hade sprängt elbanden redan innan hästarna flyttat hit en natt. Hur som helst gick det bra denna gång. Hoppas på att det var första och sista!

Tur att ridturen med Dúna gick fantastiskt bra. Hon är en lycka att rida just nu. Framåtbjudning, tölten är bättre och är pigg och positiv!

Min fluff i maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar