torsdag 30 juni 2016

Islandshäst ritt i min hemby

 Gårdagen avslutades på bästa sätt. En ridtur med dessa!! Jag köpte Dúna av Ursula och efter det hälsar jag på regelbundet och vi tar en ridtur på hennes hästar. Hon har så fantastiskt fina hästar som är roliga att rida allihopa och med egna personligheter. Köper absolut häst av henne igen den dagen det är aktuellt ;)

 Ni ser ju tom på mitt leende hur lycklig jag var! Kría som jag red gick dessutom helt fantastiskt så jag trodde knappt att det var samma häst jag red i vintras. Fyra lätta gångarter och dessutom pass ifall man skulle vilja träna upp den. Svandis (den andra fläcken) är dotter till Kría och en riktig töltmoppe. Du får henne att ta ett par travsteg annars är det tölt som gäller. Bekvämare terränghäst får man leta efter!

 Brimill (den grå) är Snúdus pappa men numera är han hingst. En fantastik här med 5 lätta gångarter även otränad. 

Detta är Fjalar, Dúnas första föl. Han har precis fyllt 6 år och är väldigt lik Dúna men jag måste säga han har bättre gångarter än henne. Mycket luft i traven och galoppen och lätt för tölten (precis som mamma)

Alla dessa hästar är så otroligt självständiga och man behöver aldrig vara rädd att någon ska sticka iväg då man rider ut och galopperar. Känslan då man i full galopp kan släppa tyglarna och lägga ut armarna ;) och med ett "hooo" stannar hästen du rider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar