onsdag 8 juni 2016

Acavallo nackpad

För en längre tid sedan köpte jag Acavallos anatomiska nackpad från Hööks. Jag tyckte det kändes för klumpigt på Dúna och därför har Varppu fått använda det men idag satte jag det på Dúnas träns igen. Pga spänningar i nacken som hon har skulle jag vilja testa anatomiskt nackstycke för att se om det är någon skillnad.. Och dum är jag ju om jag köper ett träns för det då jag ändå redan har en nackpad jag kan sätta på vilket träns jag vill :) Så nu ska jag använda det ett par veckor och se om jag upplever någon skillnad!

Dúna har gått super bra dom senaste ridpassen sen vi flyttade till Hålobro. Speciellt två senaste gångerna har hon bjudit fram så bra, varit känslig för skänkeln och känts mjuk i båda sidorna. Ett stort nöje att rida henne just nu! Jag tror det kan bero på kraniosakralterapin och det faktum att vi konditionstränat rätt mycket.

Dagens ridtur. Vi passade på att köra massa galopp idag bara för att det är så roligt och hon var så positiv och glad :)
 
- Mycket roligare att springa då man slipper spänningar i kroppen och har kondis så man orkar :) säger Dúna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar