tisdag 17 november 2015

Söndags ridtur på Söderfjärden

Igår åkte jag med Dúna ut till Sundom för att träffa andra islandshästar och rida tillsammans med dem. Transporteringen är ett kapitel för sig som jag skriver om senare i något skede, ridningen var det roliga som jag tänkte skriva om nu ;)

Dúna var super taggad och hon tyckte det var roligt att tölta loss bland likasinnade. Hon töltade som en klocka hela tiden. :) Fick mitt under turen prov rida Alfrödull. En valack på 9 år som är till salu. Jag känner att jag börjar vara mogen att rida en häst med lite mera power i och gud så roligt det var att rida honom. På ett sätt väldigt lik Dúna, liten och känslig men samtidigt så mycket mera häst. Vilken tölt!! Samtidigt är jag så otroligt tacksam för Dúna. Jag skulle aldrig ha klarat av en sån islandshäst med så mycket gångarter i som första häst.

Stefan (hästtränare från Island som bor här) red Dúna för första gången och han blev imponerad över min havremoppe. Hon är speciell min häst och just nu har jag verkligen stryketränat och försökt bygga upp henne och han tyckte jag hade gjort ett jätte bra jobb. Roligt med beröm för jobbet! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar