onsdag 25 november 2015

Rida barbacka

Igår trotsade jag slaskvädret och gav mig ut på en ridtur (tacka broddade boots) i skymningen. Vi körde barbacka och det var längesedan jag red barbacka. Jag tycker att Dúna verkar vara nöjdare med barbacka tur än med sadel nu på vintern. Hur jag än försöker kommer det alltid päls emellan då jag spänner sadelgjorden..  I början då jag hade Dúna red jag nästan barbacka hela tiden eftersom varken jag eller hästen gillade sadeln jag hade. För 2 år sedan köpte jag min nuvarande sadel och jag trivs så bra med den! Ändå är det något speciellt med barbacka ridning. Kontakten till hästen blir mycket känsligare och min sits blir mycket bättre plus att jag tränar min balans.

Hur ofta rider ni barbacka?

Barbacka och halsring för 1,5 år sedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar