söndag 4 december 2016

Julkalender - Beskriv den viktigaste hästen du haft i ditt liv

I mitt instagramflöde dök en hästrelaterad julkalender upp. Nya ämnen att skriva om varje dag så tänkte att jag gör den på min blogg nu. Vi rivstartar redan på lucka nr 4... ;)

4 - Beskriv den viktigaste hästen du haft i ditt liv

Det är faktiskt Dúna. Hon är min läromästare både då det kommer till hästar och livet överlag. Hon har lärt mig så otroligt mycket och påpekat för mig mig om hur viktigt det är med respekt, tillit, tålamod, samarbete etc. Hon är rättvis och tydlig och man förtjänar hennes respekt. Hon skulle aldrig ge åt någon som bara tar av henne. Hon är en spegel av mig själv vilket har lärt mig att jag ska alltid se på mig själv innan jag dömer andra. Varje dag påminner hon mig om hur viktigt det är att leva i nuet och inte stressa fram saker. Vi finns, vi är och vi lever idag. Tillsammans uppskattar vi över dom små sakerna. Hon har även givit mig Snúdur som växer upp till en kille med hjärtat helt rätt plats. Dúna har varit en fantastisk mamma till honom. Ödet förde oss tillsammans och hon är den som kommer stanna vid min sida tills dagen hon somnar in oavsett vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar