lördag 10 december 2016

Julkalendern - Hur familj och vänner ser på ditt hästande

Lucka nr 10
 
Jag växte upp bredvid ett stall med 3-7 travhästar under hela min uppväxt så det blev naturligt att jag hängde där samt att jag började rida på ridskola då jag var gammal nog. Min föräldrar var inte så jätte positiva men de gjorde så jag kunde rida varannan vecka samt åka på ridläger varje sommar. Så höll det på tills jag var ca 18 år...

I vuxen ålder då jag bestämde mig att ta upp hästintresset igen och prova Dúna som foderhäst så var det egentligen ingen som ifrågasatte. Ove har växt upp med hästintresserad mamma och syster så han visste vad det handlade om med häst i familjen. Mina föräldrar var inte kanske världens mest förstående, speciellt inte då jag berättade jag skulle köpa henne, men det var mitt beslut. Dúna och jag var som gjorda för varandra så det fanns inget annat alternativ än att hon skulle stanna hos mig <3

Mina vänner har även sagt att jag blev lugnare och "hittade mig själv" när jag skaffade Dúna. Tidigare flög jag utan att veta vad jag skulle göra men sedan hon kom in i mitt liv har jag min fasta punkt och jag det är jag tacksam över.

Ove och Dúna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar