söndag 11 december 2016

Julkalendern - Beskriv din drömhäst

Lucka nr 11
Jag såg för ett par år sen en bild på en islandshäst som var svart och så hade han vita strumpor på alla fyra benen, i övrigt svart. Jag blev tagen av denna skönhet och tänkte att en dag ska jag ha en häst som ser ut så.

För 1 ½ år sen så föddes en sån kille hos min väninna. Fyra vita strumpor och ett hjärta på manken. Genast jag såg honom sade jag att jag ska köpa honom sen, hon får inte sälja till någon annan. För tillfället går han som hingst med kompisar och växer upp får se då han är fyra år, kanske min dröm går i uppfyllelse :)

Vackra Tjaldur <3

Lynnet då hos drömhästen; samarbetsvillig, lättlärd, positiv, lätt töltad, 5-gångare men egen motor, bra broms, lugn i all hantering, trivas att stå i transporten ;) . En spirit över medel och en wow effekt häst drömmer jag om :) Jag vill gärna ha en häst i framtiden som jag kunde åka på mindre tävlingar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar