torsdag 28 april 2016

Utrustningen - check!

 Nu är sadel, träns och skor putsade. Vojlock och ridbyxor nytvättade. Vi är redo att åka iväg på ridlektion ikväll :) Att åka iväg på lektion för mig känns såna här gånger rätt stort. Jag kör ganska exakt 60 min en väg för att komma fram till Sundom där vi idag har en 45 min lektion för en för mig ny instruktör, Åsa.

 Paketet som ska packas in i bilen nu.

Jag köpte i höstas bomber bett och detta har vi verkligen fastnat för. Dúna verkar trivas super med det! Hemma rider vi aldrig med nosgrimma, förutom då vi "övar" och prövar om det går att rida med nosgrimma... Jag äger två remontgrimmor och en mexican. Dúna har en tendes att stressa upp sig och gapa onödigt mycket då vi är på borta plan så därför lägger jag idag på en mexican nosgrimma. Ogillar den också faktiskt. Tycker den är fin men den ser så fel ut på Dúna. Får se hur det känns ikväll på lektionen och vad Dúna säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar