tisdag 12 april 2016

Lekdag med Dúna

Idag var jag för trött i kroppen för att rida. Istället jobbade jag henne i min tillfälligt byggda rundcorall. Lekte lite följa John både med och utan rep, sidoförflyttningar och så hoppade vi lite. I höger varv flög hon över det ca 40 cm höga hindret studsade och hade roligt men i vänster varv kom hon knappt fram i trav och hasade sig över hindret samt rev varje gång... Väldigt stor kontrast. Vet att vänster varv är hennes svårare varv men såpass....

Lasttränade även efteråt. Hon skulle stå och vänta i transporten medan jag gick från framdörren och klappade henne på baken och fram igen för att ge godis. Hon stod inte helt stilla men hon hade inga problem att stiga in i transporten då jag bad henne. Bara att peka och smacka :) Ska slänga in mellan väggen nästa gång och öva på att stänga och låta henne stå lugnt där.

edit: dagen efter lasttränade vi igen med mellanväggen. In och stäng luckan och så lät jag henne stå i transporten 15 min utan att åka någonstans. Hon var lite stressad av att stå där iaf. Ett steg framåt kände jag iaf att vi gjorde för lastningen gjordes på 10 sek och hon kan fokusera då vi ska ut och vänta tills jag säger att det är ok att backa.


Dúna tidigare i vinter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar