fredag 1 april 2016

Lycka är en häst!

Dúna fortsätter att glänsa i ridningen. Allt känns så fint och bra just nu! Vi jobbar på bra tillsammans och jag känner hur vi utvecklas för varje gång. Idag satt alla fyra gångarterna där dom skulle då jag ville! Det är underbart att känna hur nöjd Dúna känner sig då allt går bra :) Med Dúna väljer man sina slagsmål... Är jag stressad och jagar upp mig över något så reagerar hon lika och är inte det minsta samarbetsvillig. Slappnar jag av och använder små signaler lyssnar hon på minsta lilla hjälp, allt flyter på helt problemfritt och hon är helt enkelt en guldhäst! dvs hon är en mycket bra spegel av mig själv ;)

Nästa steg är då att åka iväg någonstans och få fram samma mjuka samarbete på bortaplan som vi har hemma. :) Hon (jag) har tidigare en tendens att stressa upp sig på främmande platser...


1 kommentar:

  1. :-D Jag tror ni kommer att slappna av på det mest lysande sätt tillsammans i nya miljöer.

    SvaraRadera