tisdag 1 mars 2016

Uppdatering

Efter kronisakral behandligen Dúna fick så har hon blivit en mycket piggare, gladare och positivare häst. Hon är fortfarande lite spänd i ryggen och speciellt vänster sida men hon har varit en stor fröjd att rida sista veckan. Ena passet gick tom så bra att jag vågar säga att det var ett av dom 5 bästa ridpassen vi gjort. Vi lyckades åstadkomma lite ökad tölt vilket jag inte tyckt jag fått att funka förr eftersom hon bara har en växel i tölten och inte får bakbenen under sig som hon borde. Så bakbensaktiviteten har förbättrats, det har jag även sett från marken då jag tömkört och gått med henne.

Det är så otroligt roligt att se resultat! Massa träning nu och speciellt konditions träning så är jag säker på att detta år kommer bli fantastiskt år för oss :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar