onsdag 16 mars 2016

Från groundwork till longering

I söndags var jag på del 1 av 4 i en kurs som heter "Från groundwork till longering". Den hålls av Sonja Fors som är utbildad (och går kurser hela tiden) i akademisk ridkonst.

Vad vi gjorde första gången var kort genomgång av hjälperna i groundwork och introduktion av slutahjälpen utan vägg. Detta är en fortsättningskurs och jag har inte gått kursen groundwork så jag har en del "hemläxor". Går även kursen som åhörare (iaf första tillfället) så tanken jag har är att jag ska få en idé om vad det handlar om och se om det passar Dúna och mig. Ska prova på lite hur det går och se om jag skulle få filmat en film av vad vi ger oss in på.

Här följer en väldigt bra och informativ film om just groundwork:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar