tisdag 15 mars 2016

Barfotaboots

 Nu när Dúna har så fina hovar så har ju mina vinterboots till fram slutat passa. Dom är för stora och flyger av. Resten av denna säsong klarar jag mig men funderar redan på nästa vinter och vill försöka hitta ett bra par till bra pris. Gärna av en smidigare modell än jag haft. Fick låna hem två olika modeller jag inte sett tidigare irl, Easyboot glove och Shings. :)


Har varit sugen på Easyboot glove länge men jag vet att man måste vara jätte noga med storleken för att dom ska passa. Modellerna jag har haft hittils har haft ett par mm spelrum så det har inte gjort något att dom inte passar korrekt. Stl jag provade nu var 00,5 och det var en storlek jag hade funderat skulle passa Dúna men insåg att dom var för små. Så fantastiskt att få prova utan att köpa! Annars är det en modell jag tycker ser väldigt smidig och lätt ut! :)


 Shings är en ny modell på marknaden och jag kunde ganska snabbt konstatera att dom inte alls passade Dúnas runda hovar. Dom passar mycket bättre på ett par mera avlånga hovar.

Tycker det är så intressant med dom olika boots modellerna. Alla sånt som är bra på dem. Man borde bygga en egen modell för att vara säker på att man får det man letar efter :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar