onsdag 30 november 2016

Ridhus tankar...

Imorgon ska jag och Dúna iväg till ridhus och rida om allt går som planerat! Det är första gången Duna ska gå i ridhus och tredje gången jag kommer att rida i ett ridhus. Lite nervöst känns det. Jag bli tom nervös av att rida på ridbana eftersom jag gör det så sällan, prestations ångest ;) Ami, som hänger med, har lovat att instruera mig ifall jag får black out. Morgondagens utflykt är främst ett test och vi gör det för skojs skull. Går det bra ska vi försöka ordna instruktör att rida för senare i vinter :)

Sist vi var på ridbana vägarde ju Dúna att röra på sig överhuvudtaget... Nu har ridningen gått super de senaste veckorna och senast idag tutade vi fram i taktfast tölt i is-slasket, jag med ett stort leende. Bara jag håller mina nerver i styr och rider som jag alltid gör så är jag säker på att det går bra. Blir jag nervös och glömmer bort hur jag ska rida så kommer Dúna agera därefter också. En prövning för oss båda (främst mig), men super roligt ska jag hur som helst bli :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar