måndag 9 september 2013

Träning: Övergångar


Idag bestämde jag att vi skulle öva på övergångar jag och Duna. Har gjort det lite tidigare med fina resultat och idag var det inget undantag. Red först genom lite skogsterräng innan vi kom ut på en villa väg.
Duna gör för varje dag som går allt mer fina halter med hjälp av mindre och mindre hjälper. Hon lär sig så snabbt och det är roligt. Även övergång halt-tölt-halt gick bra. Slutligen gjorde jag lite skritt-galopp-skritt och halt-galopp-halt med blandat resultat. Hon var lite väl ivrig mellan varven men hade en lugn och samlad galopp och lyssnade super bra till mina hjälper. En väldigt skön och lyckad tur med andra ord!

Red barbacka eftersom jag gillar kontakten man har med hästen då man rider utan sadel.

Tog en liten sväng ner till havet. Duna tycker dock inte att havet är lika intressant som jag tycker. :)

Bästa var ju att få gräs när man kom hem igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar