tisdag 3 september 2013

Duna fra Asgardi


Detta är då min foderhäst Duna [Doona]. En fantastisk liten tuff tjej som föddes på Island 2005. Då hon var 2 år kom hon till Finland till sin nuvarande ägare. Hon är mamma till två föl här i Finland.

Söndagen den 7 juli blev hon min foderhäst på obestämd tid. Då hade jag varit och ridit henne några gånger innan så jag visste lite hur hon fungerade. Just så gick hon i en flock på sex vuxna islandshästar och fyra föl. Hon var den utstötta i gruppen som ingen fick komma nära för då jagade dom andra genast iväg henne. Då vi lastade henne gick hon glatt in i transporten och sade inte ett knyst under dom två timmarna det tog innan vi rullade in på gården där hon står idag. Första natten stod hon själv och jag gissar det var en chock för henne. Hon gnäggade och sprang runt en del den natten och jag själv sov knappt en blund som ni kan tro. :) Nästa dag dök hennes kompis Rommi upp och de blev genast bästa vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar