fredag 4 december 2015

Trist väder

När vädret är som det är (ingen snö, vått, lerigt, slaskigt, isigt, mörkt, tunga moln, regn osv) lyser motivationen också med sin frånvaro tyvärr. Jag har varit väldigt inspirerad till ridning i höst och känt hur duktiga Dúna och jag blivit. Nu är vi dock i en svacka... Jag vet att Dúna vill ut och röra på sig. Hon vill inte stå i hagen och göra inget mera än max 2-3 dagar. Man ser hur arg hon blir om hon inte får komma ut :) Därför håller jag igång iaf men är jag på dåligt humör då jag rider reflekteras detta direkt på Dúna och allt blir pannkaka. Idag var en halvbra dag. Egentligen hade jag tömkört men alla vägar är isbana så jag hade ingen lust att halka runt bakom Dúna i ett par tömmar. För att variera ridning, speciellt denna mörka årstid, brukar jag tömköra, markträna både i lina och lös, trickträna, släppa lös hästarna i sommarhagen och springa runt med dem så de får busa av sig.

 Bus med Dúna förra vintern i sommarhagen :)

Vad gör ni då ni inte rider?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar