tisdag 6 maj 2014

Dúna är tillbaka!

Under mitt Islandsäventyr så bodde Dúna hos sin ägare. Den 20 april hämtade jag hem henne igen och ord kan inte beskriva hur lycklig jag är som får ha henne i mitt liv igen.

Det har hänt saker med oss båda. Då jag träffade Dúna igen kände jag att hon faktiskt saknat mig och hon var väldigt kramgo och lade sitt huvud i min famn flera gånger. Hon är även mycket keligare nu än hon var i höstas. Jag känner att jag blivit mer målmedveten i min hästhantering och blivit säkrare på vad det egentligen är som jag kräver av henne. Det i sin tur leder till att hon förstår mig mycket bättre och allt vi tränat tidigare sitter nu där vilket känns extra skoj! Hon är ivrig, pigg och verkar trivas så bra att vara tillbaka hos oss igen!


Fick lite saker att tänka på av hennes ägare (som även är veterinär). Hon är spänd i ryggen (vilket jag började misstänka hon blev av sadeln jag red henne med då jag fick henne) och därför fick jag töltförbud på henne några veckor. Tråkigt men inget illa heller eftersom hon har en super fin trav också! Misstänkte hela vintern att hon hade spänningar. Red henne bara barbacka hela vintern och töltade mest så det var kanske inte det bästa heller. Ska se till att få ut en massör som kan kika igenom henne snart också. Blir både nyttigt för henne och intressant för mig.
En annan sak är att hon har börjat snubbla på frambenen... Kan finnas flera orsaker. För att utesluta det värsta åker vi på fredag iväg på röntgen med henne. Hoppas av hela mitt hjärta att det inte är något farligt på gång där!!!


Detta är läget just nu hos oss alltså. To be continued...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar