fredag 14 oktober 2016

Två hästprylar jag vill ha just nu

En MmAir vojlock från Mink Horse of Denmark. Från att aldrig använda vojlock under sadel använder jag nu varje dag vojlock. Har konstaterat att det skyddar sadeln men har också insett innebörden men en bra vojlock/schabrak som faktiskt passar hästryggen/sadeln. Just nu använder jag bara min MiasRS vojlock men skulle ju vara roligt att får växla om mellan två. Denna låter ju bra och ser dessutom ut att ha en bra passform. 

Från hemsidan minkhorse.com :"State of the Art" schabrak med memoryskum under sadeln, vilket ger konstant tryckfördelning och stötdämpning. Undersidan är fodrad med ett strukturerat micromesh, vilket säkerställer att schabraket ligger stilla och fördelar och transporterar bort fukten från hästens rygg, så denna alltid ar torr. På toppen av schabraket finns ett nät, som ger ventilation och frisk luft under schabraket"

Micklem träns! Detta omtalade anatomiska träns ligger fortfarande på min vill ha lista. Efter en titt på skatteåterbäringspappren insåg jag att det ser ut som att Dúna för tredje julen i rad kommer att få ett träns i julklapp! ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar